KAYITLI ELEKTRONİK POSTA (KEP)

KEP Nedir?

KEP, e-posta teknolojik altyapısını kullanan, bununla birlikte e-postanın gönderim ve alımına dair kanıtların oluşturulup saklandığı hukuken geçerli bir e-posta iletim hizmetidir. KEP resmi yazışmaların elektronik ortamda mevzuata uygun, uluslararası standartlarda ve teknik olarak güvenli bir şekilde yapılmasına olanak sağlayan bir sistemdir.

Erciyes Üniversitesi KEP Adresi: erciyesuni@hs01.kep.tr

02/02/2015 tarihli ve 29255 sayılı Resmi Gazete'de "Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik" yayımlanmış ve anılan yönetmeliğin 28. maddesi ile Elektronik Belge Yönetim Sistemleri (EBYS) kapsamında güvenli elektronik imza ile imzalanmış resmi yazıların kurumlar arasında elektronik ortamda gönderilmesine imkan sağlanmıştır.

Elektronik ortamda yapılacak söz konusu yazışmaların, aynı yönetmeliğin 3. Maddesinin birinci fıkrasının (i) bendine istinaden Kalkınma Bakanlığı tarafından hazırlanarak yürürlüğe konulan e-Yazışma Teknik Rehberine uygun olması gerekmekte olup söz konusu Rehberde kamu kurumları tarafından geliştirilen elektronik belge yönetim sistemlerinde uyulması gereken standartlar belirlenmiş ve yönetmeliğin 28. maddesinin sekizinci fıkrasında yer alan "Güvenli elektronik imzalı belgelerin gönderilmesi ve alınması işlemlerinin ilgili mevzuatla yetki verilmiş üçüncü bir taraf aracılığıyla kayıt altına alınarak yapılması esastır…" hükmüne istinaden "üçüncü taraf" olarak kayıtlı elektronik posta (KEP) sisteminin kullanılacağı açıklanmıştır.